wederom 1 der laatste goede pvda ers weg Anita Bannink

Soort zoekt soort, en nu weet ze het, de pvda is niet haar soort.

PvdA-raadslid Anita Bannink uit Emst heeft per 1 februari haar lidmaatschap van de partij opgezegd en is tevens uit de gemeenteraad van Epe gestapt.
,,Met pijn in het hart”, laat ze in een verklaring aan de gemeenteraad weten. De verklaring van Anita Bannink is donderdagavond aan de gemeenteraadsleden uitgereikt.

Ze was zelf niet in de raadsvergadering aanwezig.
,,Helaas is het te moeilijk (emotioneel) voor mij om u deze verklaring persoonlijk voor te lezen en daarom heb ik voor deze methode gekozen”, schrijft ze.

Bannink is ruim twee jaar geleden nieuw voor de PvdA in de Eper gemeenteraad gekozen.
,,Ik had de ambitie om ‘fouten’ te herstellen, dingen die niet goed lopen te veranderen… op te komen voor de zwakkeren onder ons, maar ook bescherming te vragen voor mijn passie: natuur, milieu en dieren.
Helaas bleek al vrij snel dat ik veel van mijn energie moest stoppen in zaken die er niet toe zouden moeten doen.
Ik was voornamelijk bezig voor mezelf een plekje te bevechten binnen mijn eigen fractie om als volwaardig fractie lid te worden gezien, en te kunnen functioneren.
Deze strijd heb ik nu gestaakt”, staat in haar verklaring.

Het bestuur van de PvdA en de twee andere fractieleden (Henk van Kessel en Dirk Jan Beumer) betreuren haar vertrek.
,,We wilden haar niet kwijt, maar ze is zelf en vrijwillig opgestapt”, zeggen Van Kessel en Beumer.

Nuance: ze bleven gewoon barrière en hindernisbaan spelen, wetende dat bannink dan wel weg zou gaan.

Volgens een reactie van de PvdA heeft Bannink zich altijd een betrokken raadslid getoond ,,Wij respecteren uiteraard haar besluit en zullen op korte termijn in de vacature voorzien die zo is ontstaan”, aldus de PvdA. De volgende op de PvdA kieslijst uit 2010 is Sandra Kuiper, die afgelopen jaren al als fractievolger opereerde.

Reacties zijn gesloten.

